SlideShow

.
2

ya Allah, pnjangkanlah umur dye


ini adik saya. nama dye muhammad fikri bin mokhtar. umo dye bru jew 6 tahun. umo 6 tahun ape lah sgt kn. xbyk lagi bnda yg dye twu. msih bdak2.masih kanak2. lbih2 lagi dye anak bongsu. sgt2 mnja n sgt2 plukn perhatian. tp saya kgum sgt nan dye. umo 6 tahun dah pndai gna gajet2. masa akak dlu ttwu pape pon dik. dah msuk klej bwu ler twu sme tuh. tp adik lain, lhir zaman maju kn.huhuhu.

tp bkn tu motif sy nk cter. adik yang aktif, nakal sgt2 nih sbnarnya sakit. saya pon bru jew tawu skit dye. xsgka adik saya bkn sakit biasa. mak xpnh gtawu pon. nape mak tpu kami?? nape mak rhsiakan sakit adik?/ hurm, mybe mak xnk kami risau<---ayat sdapkn ati. tp walaupape pon mak, kami akan bdiri tguh skong mak. skong adik. saya twu sakit adik saya pon time sy follow mak saya g medical check up adik saya. saya sdih sgt, sbb adik pon ttwu pape. alahai, dye bru 6 tahun. ape dye twu pasl skit?? except skit tu dye yang rasa. 

INTRACRANIAL HEMORRHAGE

ini nama penyakit tu. saya pon xphm sbb saya bkn amik medic. tbe2 ase mnyesal kn, sbb dulu bljar main2. lo x mybe skang nih sy dh jd stdent medic mcm yg abh nak. tp nsib baik dnia dh maju. nk twu pape google jew kt ternet. 

ni info psl intracranial hemorrhage yang saya jmpa:

pnyakit ni sbnarnya berkaitan nan otak kita. lbih kurang macam pndarahan dalam otak tetapi pendarahan yang berlaku banyak tempt. causes penyakit ni plak bila salur darah dalam kepala pecah yang mana lo kita ad jatuh or injury, possibility tuk berlaku adalah tinggi. penyakit ni diketegorikan seroius medical emegency sbb pembetukan darah dalam otak bley mybabkan kenaikan intracranial pressure yang mana bley crush delicate brain tissue atau meghadkan blood supply. otak jugak bley jadi kemek. selain tu, cara nk ksan pnyakit ni lak kna ct (computed tomography) scan. sebenrnya pnyakit ad byk jenis.


truk jgak kn sakit adik saya, tp saya yakin adik saya kuat pnyer. walau pape pon, saya hnya mmpu berdoa dan bertawakal pada Allah jer.sbb hnya Dia yang boleh mgbah takdir ni. mgkin ni jgak ujian dan dugaan kepada kami.

2 comments:

Khadija Sakaria

ouh darling. bnyakkan doa. im sure ur boy is strong enough to face this. ill pray for him too. i know how is the feeling. be strong okay girlfriend.

anynomous

huhuhu..thanx my dear darling maling.hero saya mmg kuat. insyaAllah dye xda pape.(sgt2 sdih n risau but saya yakin Allah maha penyayang).

Post a Comment